City Marketing Lelystad is de actie ‘We love Lelystad’ begonnen om het imago van de stad te verbeteren. De aanleiding is een artikel van de Telegraaf vorig jaar met de kop: ‘Zelfs foeilelijk Lelystad in trek door huizengekte’. Volgens de organisatie zijn Lelystedelingen de negativiteit over hun stad zat. Daarom wil City Marketing met de actie de positieve kanten onder de aandacht brengen.

Er kwamen volgens de organisatie op social media veel reacties op de kop van de Telegraaf. Vooral van Lelystedelingen die hun stad verdedigden. Reacties zoals: “Nou nou wat een verschrikkelijk uitzicht. Ik ben juist zo blij dat ik zo vanuit mijn tuin in een paar stappen het bos inloop. Een dagje shoppen in een drukke stad en ik ben gelijk chagrijnig en weet weer waarom ik hier woon.”

Als start van de actie zijn er vier reclamedoeken opgehangen in Lelystad met de kop van het Telegraafartikel. Lelystedelingen worden opgeroepen om via social media te delen waarom het er zo fijn wonen is. Op de site ‘We love Lelystad’ worden de reacties verzameld en deze kunnen ook op bijvoorbeeld posters of in dagbladen worden geplaatst. ‘Want wie kunnen dat nu beter vertellen dan de Lelystedelingen zelf?’, schijft de organisatie op de website.

Er is ook een crowdfunding gestart om de actie te bekostigen. City Marketing Lelystad geeft op de website aan geen eigen middelen te hebben om de actie zelf te bekostigen. De organisatie werd in het verleden gesubsidieerd door de Gemeente Lelystad maar is sinds april 2021 zelfstandig. Daarom wordt er een beroep gedaan op inwoners en bedrijven.